Administrar

Biel Barceló (PSM): "La vergonya del Parlament de les Illes"

pobler | 31 Octubre, 2008 12:21 | facebook.com

La vergonya del nostre Parlament


Per Biel Barceló - Portaveu del Bloc per Mallorca i secretari general


L’espectacle que està oferint el Parlament de les Illes Balears és realment lamentable. El PP té tres diputats imputats en diferents causes judicials per corrupció. Josep Juan Cardona, exconseller de Comerç, Indústria i Energia, està imputat pel cas CDEIB, en el qual ha quedat provat que subordinats seus cobraven comissions il·legals. Ara s’està dirimint si ell n’estava assabentat (i si, fins i tot, també ell en cobrava) o no. Catalina Soler, exbatlessa de Felanitx, està imputada pel cas Cavallistes, acusada de falsedat en documents públics per col·laborar amb un batle del PP a legalitzar una construcció il·legal. I Jaume Font, també exconseller del Govern Matas, està imputat pel cas Pla Territorial de Mallorca, sobre presumptes “pelotazos” urbanístics.

Per la seva banda, el diputat Bartomeu Vicens, suspès temporalment (que no expulsat) de militància per UM, està imputat per delictes de corrupció en el cas Son Oms (cobrament de comissions il·legals en el procés de gestació i explotació d’un polígon industrial a Palma). La fiscalia anticorrupció demana presó cautelar per ell, però pel fet de ser diputat (i, per tant, aforat), el Tribunal Superior de Justícia ha hagut d’assumir el cas. Com que Vicens no vol deixar l’escó per pura estratègia personal (de defensa), ara el Govern haurà de governar en minoria.

El darrer capítol és el cas del president del Consell d’Eivissa i diputat del PSIB-PSOE, Xicu Tarrés, que haurà de declarar en qualitat d’imputat pel cas Eivissa Centre, que investiga el suposat pagament de comissions il·legals per part d’una constructora a alguns càrrecs polítics, sobretot del PSIB, però també del PP. Cal dir que el cas de Tarrés no és el mateix que els anteriors (perquè encara no està acusat formalment de res, i només se l’ha citat a declarar). Però no deixa de ser evident que la imatge que transmet el Parlament a la ciutadania és pèssima.

Amb cada cas de corrupció (presumpta o comprovada) la desconfiança de la ciutadania cap a la classe política de les Illes augmenta, i està arribant a quotes perilloses de desafecció. Sent com som el portaveu de l’únic grup parlamentari que no està immers en processos judicials, la ciutadania pot tenir la seguretat de que no ens tremolarà el pols per demanar responsabilitats a qualsevol polític implicat amb indicis fefaents en algun cas de corrupció, sigui del partit que sigui.

Bloc de Biel Barceló


El secretari general de PSM i dirigent del Bloc Gabriel Barceló hagué de dir al nostre patètic personatge [Jaume Carbonero] si “Mallorca era Sicília”. Com diuen els diaris: “El portavoz del Bloc y líder del PSM, Biel Barceló, emplazó ayer a los consellers de Presidencia y de Vivienda, Albert Moragues y Jaume Carbonero, a reflexionar sobre si las amenazas ‘son formas de hacer política y si esto es Mallorca o Sicília”.


Biel Barceló (PSM) amenaçat per Jaume Carbonero


Els desastres de Jaume Carbonero


La història més vergonyosa protagonitzada per Jaume Carbonero, el conseller d’Habitatge del Govern, ha tingut lloc molt recentment. Era durant els dies del pacte del PSOE amb Rosa Estaràs i el posterior consens amb UM, Bloc i Eivissa pel Canvi per a retirar la llei que havia proposat el conseller. Com va informar la premsa en el seu moment, el prepotent conseller d’Habitatge, enverinat per haver estat obligat a acceptar les modificacions contra la destrucció de més sòl rústic suggerides per UM, PP, Bloc i altres forces nacionalistes i d’esquerra, amenaçà públicament Biel Barceló cridant, sulfurat al màxim: “¡Tomo nota!; mentre que el conseller de la Presidència, Alberto Moragues, fent costat al polèmic conseller d’Habitatge, intervenia en el mateix sentit exclamant: “Esto tendrá un coste”.

La brega entre els socis del pacte de governabilitat era pública. Diuen que Rosa Estaràs, els representants del PP que eren presents per a consensuar la nova llei d’Habitatge amb Francesc Antich, s’ho miraven, escoltaven els crits i amenaces i no s’ho podien creure. Jaume Carbonero amenaçava el PSM, el Bloc i Biel Barceló sense pensar que eren davant representats qualificats del PP! El corresponsal d’un diari de Palma, en comentar aquest grotesc espectacle protagonitzat per Jaume Carbonero contra els seus socis de govern, escrivia, esverat, en constatar aquests fets tan lamentables per a les forces progressistes i d’esquerra: “El colofón de los tiras y aflojas se produjo ayer por la tarde, minutos antes de que los líderes políticos del Pacto y del PP posaran unidos, lo que obligó a postergar media hora su comparecencia ante los medios. ‘¡Escuchabas los gritos desde la planta baja, se han tirado los trastos a la cabeza!’, comentaba un oyente que estaba en las dependencias del Parlament donde tenía lugar la última reunión del Pacto”.



Fira de Frankfurt 2007. Gabriel Barceló (a l´esquerra), secretari general del PSM amb l´escriptor Miquel López Crespí en un acte a la Literaturhaus de Frankfurt. Els dos destacats nacionalistes d’esquerra han estat amenaçats per Jaume Carbonero –com Biel Barceló- i atacats mitjançant pamflets signats pel tèrbol conseller, en el cas de l’escriptor Miquel López Crespí

La vergonya s’havia consumat! Jaume Carbonero cridava i amenaçava els socis de Govern, en aquest cas el Bloc i Biel Barceló... davant el PP! Hi ha res de més patètic, res de més miserable, res de més insolidari amb uns socis lleials i que han fet tot --i més!-- per a trobar solucions a les irracionals propostes destructives de territori presentades per Carbonero?

Posteriorment a les amenaces contra els socis de Govern, amenaces reproduïdes als mitjans de comunicació de les Illes, el secretari general de PSM i dirigent del Bloc Gabriel Barceló hagué de dir al nostre patètic personatge si “Mallorca era Sicília”. Com diuen els diaris: “El portavoz del Bloc y líder del PSM, Biel Barceló, emplazó ayer a los consellers de Presidencia y de Vivienda, Albert Moragues y Jaume Carbonero, a reflexionar sobre si las amenazas ‘son formas de hacer política y si esto es Mallorca o Sicília”.

Evidentment Gabriel Barceló no volgué entrar en més detalls, ja que, com a persona i assenyat dirigent polític, no ha volgut caure en les formes i desqualificacions típiques del conseller.

Però... qui és aquest prepotent i enfurismat personatge? Fa uns anys Jaume Carbonero, fent costat als sectors més reaccionaris del sectarisme i el dogmatisme illenc, sectors propers al ranci carrillisme i afins –Antoni M. Thomàs, Gabriel Sevilla, Alberto Saoner, Bernat Riutort, Ignasi Ribas, Gustavo Catalán, José Mª Carbonero, Salvador Bastida... --, signava pamflets plens de calúmnies i tergiversacions contra aquells que volíem servar la memòria històrica de l´esquerra revolucionària de les Illes.

Ara, anys després d’aquests fets, amb igual prepotència, s’atreveix, com explica la premsa, a proferir amenaces contra els seus lleials socis de govern en no pair que s’hagi hagut de modificat la seva llei destructora del nostre territori. Un conseller que sempre, des de totes les àrees de gestió on ha exercit el poder, ha perjudicat els interessos populars i les forces progressistes. L’afer de comportament sicilià, les amenaces que comentam, no fan més que confirmar tot el que ja sabíem del personatge quant a unes formes d’actuació, de demonització envers aquell que no combrega amb les seves discutibles idees i opinions.

Miquel López Crespí

Llibres de l´escriptor Miquel López Crespí (Web Ixent)


Comentaris

  1. Insuportable

    Insuportable

    Per Miquel Payeras

    Ja en tenim cinc. De diputats imputats. Un 8,5% del total. Algú coneix un altre col·lectiu que tengui el 8,5% dels seus membres imputats –per en grau divers que sigui– per la justícia? Algú se’l pot imaginar i no imaginar alhora que per pura vergonya –i per evitar ser escopits i apallissat pel carrer– no s’autodissolgui? Inimaginable. Doncs així és el nostre Parlament. Inimaginable però real. Bé, és ver que les imputacions dels cinc diputats no són iguals. Mai servidor no ho ha escrit. Tot el contrari. El cas que afecta –encara– UM, el de Bartomeu Vicens, és infinitament més greu que el de Xicu Tarrès, del PSOE. I del de Catalina Soler, la portaveu del PP, té una importància menor.
    I tampoc no és igual el de Josep Juan Cardona, del PP, que el de Vicens, ni tan sols que el del seu company Jaume Font. Ni cap d’aquests cinc són iguals al que afecta Dolça Mulet, d’UM, al Consell de Mallorca. No, no són iguals judicialment. Però tots els seus protagonistes estan agermanats per una cosa. Són representats electes dels ciutadans. Per tant, sí que són igual en això, políticament. I el fet que siguin el que són és allò per la qual cosa els partits respectius s’han omplert la boca atacant els altres que tenen imputats i fent-se els suecs quan els ha tocat, a ells. No és el mateix receptar que prendre.
    Despús-ahir es podia sentir la portaveu del PSOE, Rosamaria Alberdi, intentant explicar que el cas que afecta Tarrés no té cap comparació possible amb el de Vicens ni cap altra dels que afecten el PP. Fins aquí, molt bé. Però tot seguit deia que no li demanaran l’acta de diputat perquè "tampoc a cap altre imputat" li havien demanada. Només quaranta-vuit hores abans, la mateixa Alberdi, després de la comissió executiva del PSOE, dejectava l’oferta del PP –de col·laborar entre els dos partits per evitar que el Govern se suporti sobre el vot de Vicens– perquè "no volem dependre de persones que poden arribar a estar en situacions pitjors que la que ens preocupa". Novament, la hipocresia més absoluta.
    Ataca el PP pel fet de tenir tres imputats, que sap perfectament que són casos, com el seu, no comparables entre si, però en fa de tot la mateixa grapada per tirar-la sobre l’adversari. Ara bé, quan la presumpta corrupció afecta el seu partit tot són matisos per no actuar. Perquè la situació processal del senyor Tarrés és certament diferent, però políticament no hi ha diferència. Perquè judicialment és impossible saber què passarà. Ho sabrem dia 2 de febrer. Però el PSOE no pot estar segur del que passarà. Com ni UM ni el PP amb els seus respectius casos. El que passi, ja ho veurem. Cosa de la justícia és. Però políticament el PSOE ha usat les simples imputacions –i UM, i ara el PP– per atacar l’adversari. I quan li toca a ell, tot és fer-se el suec.
    No sé si té sortida, la situació, si s’haurien de celebrar eleccions anticipades o no, o si, el més probable, tot acabarà amb res. O sigui igual que està ara. Cadascú "menjant-se el que ha mort", que deia aquell, i de forma més o manco fàctica o expressa aguantant-se uns als altres. Però això no lleva que el 8,5% dels diputats de la Cambra balear estiguin imputats davant la justícia. Si hi estiguessin el mateix percentatge de ciutadans, serien uns 90.000 i busques els que desfilarien pels jutjats. S’ho imaginen? El Govern hauria de fer un Pla de Xoc de Conversió Urgent Hotelera per convertir una bona part dels hotels en presons. Doncs exactament igual és tenir els 5 imputats asseguts al Parlament: insuportable.

    dBalears (31-X-08)

    dBalears | 31/10/2008, 12:24
Afegeix un comentari
ATENCIÓ: no es permet escriure http als comentaris.

Els comentaris són moderats per evitar spam. Això pot fer que el teu escrit tardi un poc en ser visible.

 
Powered by Life Type - Design by BalearWeb - Accessible and Valid XHTML 1.0 Strict and CSS