pobler | 21 Març, 2008 17:13

L'exèrcit xinès ha matat com a mínim vint tibetans que es manifestaven al monestir de Sertha, a la província de Sixuan, segons que ha pogut saber VilaWeb. Els manifestants han penjat una bandera del Tíbet al recinte i, com que a la Xina hi és prohibida, els soldats han intervingut. Diverses fonts consideren que es tracta de l'enfrontament més gran entre la població tibetana i l'exèrcit xinès. El monestir de Sertha és el centre neuràlgic del budisme tibetà a tot Sichuan.
Ahir, la Xina va admetre per primer cop que les protestes a favor de la independència del Tíbet s'havien estès fora de la regió autònoma estricta, com poden ser Sixuan o Gansu, integrants del Tíbet històric. També va dir que havia arrestat vint-i-quatre tibetans que havien participat en els aldarulls contra els comerços xinesos a Lhasa.
Les autoritats xineses acusen els detinguts d'amenaçar la seguretat nacional i d'altres 'crims greus', realitzats en connivència amb el Dalai Lama.
A tot això, el govern xinès continua enviant tropes massivament a les zones on hi ha protestes pro-tibetanes.
VilaWeb (21-III-08)

"La burocràcia d'estat xinesa en procés de transformació capitalista, en la seva vinculació política i social es converteix en l'única base d'estabilitat de l'ordre mundial .
Xina ofereix al capitalisme mundial el seu últim gran mercat i li oferix la base social d'un proletariat molt nombrós, ben format tecnològicament i extraordinàriament disciplinat i submís. La seva submissió es fonamenta en l'existència d'un gran exèrcit industrial de reserva .
D'alguna manera, podem dir, que el futur de la lluita de classes mundial avui està condicionat pels ritmes i les formes de lluita de la resistència del proletariat xinès a l'explotació i a la capacitat que pugui mostrar per a organitzar-se i combatre a la burocràcia de l'Estat. És en aquest quadre que cal situar la gran vulnerabilitat del capitalisme en els EUA, en les formes de dependència externes que va desenvolupar i la possibilitat d'un crack financer o inmobiliari financer. És evident que els països asiàtics (Xina i Japó en sobretot) ajudaran en tot als EUA, per a evitar una recessió o un crack financer"
Miquel López Crespí (sa Pobla, Mallorca 1946) és novel·lista, autor teatral, poeta i assagista. L'any 1969 l'escriptor començà les seves col·laboracions (especialment literàries) en els diaris de les Illes. A patir de 1963 és un actiu militant antifranquista i pateix nombroses detencions i tortures per part de la Brigada Social del règim feixista. Dirigent dels comunistes de les Illes (OEC) i del PSM en els anys setanta, membre de l'Associació d´Escriptors en Llengua Catalana (AELC), soci de l´Associació per a la Recuperació de la Memòria Històrica de Mallorca (ARMHM) i de l'Obra Cultural Balear (OCB), Miquel López Crespí ha guanyat diversos premis literaris de poesia, novel·la, contes, teatre i narrativa juvenil. Va ser cofundador i vicepresident de l'Ateneu Popular "Aurora Picornell" i iniciador de la recuperació de la memòria històrica republicana. Col·laborador de diversos diaris i revistes de les Illes [Última Hora, Diario de Mallorca, El Mundo-El Día de Baleares, Diari de Balears, El Mirall, L'Estel...] Miquel López Crespí ha publicat centenars d'articles dedicats a la literatura i la història de Mallorca D'ençà començaments dels anys setanta ha publicat més de seixanta llibres de narrativa, poesia, teatre, memòries, novel·la i assaig. Ha estat traduït a l´anglès, el castellà, el francès i el romanès.
| « | Juliol 2008 | » | ||||
|---|---|---|---|---|---|---|
| Dl | Dm | Dc | Dj | Dv | Ds | Dg |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | |
| 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 |
| 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 |
| 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 |
| 28 | 29 | 30 | 31 | |||